Pedagog szkolny zajmuje się szeroko rozumianym wsparciem uczniów, rodziców oraz nauczycieli w działaniach na rzecz dziecka i jego funkcjonowaniem w środowisku szkolnym i rodzinnym.
Pedagog:
- kieruje uczniów na badania w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, w kierunku zdiagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych takich jak:
- dysleksja,
- dysgrafia,
- dysortografia,
- dyskalkulia,
- nadpobudliwość psycho – ruchowa,
- inne,
- na podstawie diagnozy kieruje uczniów na zajęcia wspomagające, wyrównawcze i terapeutyczne,
- wspomaga nauczycieli w przygotowywaniu dostosowań edukacyjnych i wychowawczych do indywidualnych potrzeb dziecka,
- zajmuje się pomocą socjalną na terenie szkoły,
- współpracuje z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Strażą Miejską i Policją (realizując zadania profilaktyki w szkole).
Kiedy warto pójść do pedagoga szkolnego?
- zawsze, kiedy dziecku dzieje się krzywda, gdy odczuwa lęk lub ma po prostu problem,
- gdy dziecko opowiada w domu o niepokojących zdarzeniach dotyczących kolegów,
- w celu zgłoszenia faktu pobicia, wymuszania pieniędzy czy propozycji kupna narkotyków,
- jeśli dziecko przestaje radzić sobie z nauką,
- gdy dziecko może mieć w szkole problemy z powodów zdrowotnych, szczególnie jeśli jest dyslektykiem, dysgrafikiem lub cierpi na ADHD czy z jakiekolwiek innego powodu wymaga szczególnego traktowania przez nauczycieli,
- w razie kłopotów wychowawczych rodziców z dorastająca córką lub synem,
- jeśli dziecko za chwilę skończy szkołę i nie ma pomysłu co dalej robić,
- w przypadku wybitnie uzdolnionego ucznia, którego uzdolnienia można rozwijać poprzez zorganizowanie indywidualnego toku nauki
dzień |
nazwisko |
imię |
od |
do |
zajęcia |
klasa |
poniedziałek | Gąsiorek | Michał | 15:10 | 17.30. | pedagog | SP |
wtorek | Gąsiorek | Michał | 13.30. | 13:45 | pedagog | SP |
Gąsiorek | Michał | 13:45 | 14:15 | korekcyjno – kompensacyjne | 1 – 3. | |
Gąsiorek | Michał | 14:15 | 15:30 | pedagog | SP | |
Gąsiorek | Michał | 15:30 | 16:15 | korekcyjno -kompensacyjne co drugi tydzień | 4 – 8. | |
Gąsiorek | Michał | 15:30 | 16:15 | terapeutyczne co drugi tydzień | 5 – 8. | |
Gąsiorek | Michał | 16:15 | 17:30 | pedagog | SP | |
środa | Gałuszczyńska | Mariola | 8.00. | 11.45. | pedagog | SP |
Wietrzyk | Magdalena | 10.45 | 11.50 | psycholog | SP | |
Wietrzyk | Magdalena | 11.50. | 12.35. | emocjonalno-społeczne | 1a | |
Wietrzyk | Magdalena | 12.55. | 13.40. | emocjonalno-społeczne | 1b | |
Wietrzyk | Magdalena | 13.45 | 14.30. | emocjonalno-społeczne | 2a | |
czwartek | Gałuszczyńska | Mariola | 12.45. | 15.45. | pedagog | SP |
Gąsiorek | Michał | 15.40. | 16.25. | emocjonalno-społeczne / terapeutyczne | 4 | |
Gąsiorek | Michał | 16.25. | 17.40. | pedagog | SP | |
Wietrzyk | Magdalena | 10.45 | 11.50 | psycholog | SP | |
Wietrzyk | Magdalena | 11.50. | 12.35. | emocjonalno-społeczne | 1c | |
Wietrzyk | Magdalena | 12.55. | 13.40. | emocjonalno-społeczne | 2b | |
Wietrzyk | Magdalena | 13.45 | 14.30. | emocjonalno-społeczne | 3b | |
piątek | Gałuszczyńska | Mariola | 8.00 | 12.15. | pedagog | SP |
Gąsiorek | Michał | 15.00. | 15.45. | emocjonalno-społeczne / terapeutyczne | 4 | |
Gąsiorek | Michał | 15.45. | 17.40. | pedagog | SP | |
Wietrzyk | Magdalena | 8.00 | 11.50. | psycholog | SP | |
Wietrzyk | Magdalena | 11.50. | 12.35. | emocjonalno-społeczne | 3a |