Koło teatralne
Zajęcia teatralne prowadzone są w szkole od czternastu lat. Koło teatralne skupia uczniów, którzy pragną rozwijać swoje artystyczne pasje, ale też podnieść własną samoocenę, zintegrować się z rówieśnikami, ale przede wszystkim dobrze się bawić. Uczniowie na zajęciach uczą się różnorodnych technik teatralnych i plastycznych. Biorą udział w tworzeniu scenariusza, rekwizytów, strojów i scenografii. Kierujemy się zasadami wzajemnej akceptacji, szacunku i tolerancji. U nas każdy ma szansę na zagranie głównej roli i odkrycie ukrytych talentów.
Praca w teatrze rozwija wiele sfer, piękniej się wypowiadamy, umiemy się dostosować do każdej sytuacji, uwrażliwiamy się na piękno, sztukę, poznajemy światową literaturę, uczymy się jak pracować w grupie. Jesteśmy kreatywni, twórczy, pokonujemy własne słabości i akceptujemy słabości innych.
Zespoły wokalne „Pięciolinia” i „Piccolo”
Na terenie naszej szkoły od lat działają dwa zespoły z Młodzieżowego Domu Kultury im. J.Korczaka są to:
- Zespół Piosenki Dziecięcej Pięciolinia dla uczniów klas 1-3 ,
- Zespół Wokalny Piccolo dla uczniów klas 4-8.
Obydwa te zespoły prowadzi Pani Karina Drak . Podczas zajęć uczniowie poznają zasady prawidłowej emisji głosu, poprawną dykcję i prawidłowy sposób pobierania oddechu, doskonalą poczucie rytmu, słuch wysokościowy i pamięć oraz poszerzają skalę głosu. Kształtowana jest również wrażliwość i gust muzyczny. Ponadto, dzięki częstym próbom z mikrofonami stopniowo pozbywają się tremy ,co bardzo pomaga stawiać dzieciom i młodzieży pierwsze kroki na scenie oraz przygotowuje do przyszłych występów.
Zespół Pięciolinia wyspecjalizował się w tworzeniu widowisk muzyczno-teatralnych. W swoim dorobku ma mi. następujące spektakle. : Księżniczka na ziarnku grochu, Jaś i Małgosia, Dwa królestwa , Szewczyk Dratewka, Calineczka, O piernikarzu i jego córce Katarzynie, Jak Ziemowit skończył siedem lat oraz wiele inscenizacji typu Jasełka, Dzień babci i dziadka czy Dzień rodziny .
Zespół Piccolo wielokrotnie uświetnił swoimi występami imprezy nie tylko na terenie naszej szkoły ale również całej Nowej Huty w swoim repertuarze mamy oprócz piosenek dziecięcych i młodzieżowych również najbardziej wartościowe utwory polskiej muzyki rozrywkowej . Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w zajęciach naszych zespołów!
Szkolny zespół Cheerleaders „Sasetki z setki”
Grupa Sasetki z Setki powstała w 2010 roku, składa się z pełnych energii i dziecięcej radości uczennic Szkoły Podstawowej numer 100 w Krakowie. Dziewczynki swoimi pokazami uświetniają największe imprezy sportowe w Krakowie i okolicach – m.in.: Cracovia Maraton, mecze Euroligi koszykówki kobiet (Wisły Can-Pack), mecze ektraklasy Futsal (Wieliczka-Solne Miasto). Ponadto dziewczynki próbują swoich sił w turniejach Cheerleaders i wielokrotnie były medalistkami Mistrzostw Województwa Szkolnych Grup Tanecznych.
Sasetki z setki to taka taneczna rodzinka, każda dziewczynka jest w niej ważnym ogniwem. Nasze tancerki wspierają się nie tylko na parkiecie, pomagają sobie w wielu codziennych sytuacjach, przyjaźnią się i dbają o siebie wzajemnie. Uwielbiają wspólnie spędzać czas na przeróżnych aktywnościach, wakacyjnych wyjazdach i spontanicznych wycieczkach.
Dlaczego wybrałyśmy taniec ?
Taniec łagodzi obyczaje i wzmacnia organizm. Rozwija jego sprawność motoryczną, dzięki czemu ciało zyskuje ono zwinność, jest bardziej wytrzymałe ,silne oraz plastyczne. Taniec pobudza również wyobraźnię przestrzenną, uczy radzenia sobie z emocjami. Zajęcia taneczne dla dzieci znacząco zwiększają stopień pewności siebie, która jest niezwykle przydatna w dorosłym życiu. Natomiast ucząc się różnych choreografii każda cheerleaderka uczy się koncentracji, rozwagi i skupienia. Krótko mówiąc coś dla ciała coś dla ducha! Czyż to nie jest połączenie doskonałe?
Zajęcia Świetlicy TPD „Kraina Marzeń”
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci to placówka wsparcia dziennego gdzie na dzieci czekają troskliwi opiekunowie z ogromną ilością pomysłów na wspólne popołudnia. Ich głównym celem jest wspieranie wszelkich potrzeb podopiecznych.
Uczniowie mogą brać udział w zajęciach edukacyjnych – gdzie wspólnie z opiekunami nadrabiają zaległości szkolne, odrabiają zadania domowe, rozwijają własne zainteresowania; zajęciach kulinarnych – podczas których tworzą wraz z wychowawcami zdrowe, pełnowartościowe posiłki poznając przy tym tajniki poprawnego żywienia dzieci, młodzieży i doroslych; zajęciach socjoterapeutyczne – gdzie uczą się radzić sobie ze swoimi emocjami, współdziałać w drużynie, akceptować potrzeby swoje i innych; zajęciach plastycznych – rozwijających umiejętności manualne, na których podopieczni poznają nowe metody malowania, szkicowania; zajęciach kreatywnych – na których tworzą ciekawe prace techniczne, doskonaląc umiejętności szycia, projektowania, uczą się chronić środowisko robiąc zabawki z recyklingu, prezenty na dzień babci, dziadka, mamy i taty, sadząc rośliny etc., zajęciach tanecznych – podczas których zaspakajają dziecięcą potrzebę ruchu, uczą się dobranych do ich możliwości choreografii jednocześnie budując myślenie przestrzenne, poprawiają pamięć ruchową, nabierają odwagi do występów przed publicznością, rozwijają plastykę ciała; zajęciach ruchowych – na których uczą się rywalizacji w duchu fair play, poznają zasady zespołowych gier sportowych, rozwijają cechy motoryczne i pracują nad umiejętnością współpracy w zespole.