Świetlica szkolna jest miejscem, w którym uczniowie naszej Szkoły mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas przed i po lekcjach oraz w oczekiwaniu na zajęcia dodatkowe. Świetlica szkolna czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 16.30.. Po godzinie 16.00 zapraszamy do świetlicy środowiskowej Kraina Marzeń, czynnej do 20.00. Głównym celem działalności naszej świetlicy jest zapewnienie uczniom opieki w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Dodatkowo dzieci przebywające w świetlicy biorą udział w licznych zajęciach organizowanych przez nauczycieli. Są to: zajęcia plastyczne, czytelnicze, ruchowe, muzyczne, językowe, bajkoterapia, komputerowe, gry i zabawy stolikowe, pomoc w odrabianiu zadań domowych. Nasi uczniowie biorą również udział w zabawach tematycznych. Uczniowie mają czas na swobodne zabawy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, korzystają także z licznych gier i zabawek zgromadzonych w świetlicy. Dzieci mają również możliwość oglądania ulubionych filmów, programów czy słuchania muzyki.
W świetlicy szkolnej organizowane są zajęcia rekreacyjne, dydaktyczne i opiekuńczo-wychowawcze takie jak:
- gry i zabawy integracyjne,
- zajęcia umuzykalniające i relaksacyjne (słuchanie muzyki, nauka piosenek),
- zajęcia plastyczne i manualne (stosowanie różnorodnych technik plastycznych),
- zajęcia rekreacyjne na boisku szkolnym, placu zabaw, sali zabaw ,
- nauka własna, odrabianie zadań domowych,
- zajęcia czytelnicze,
- korzystanie ze sprzętu audiowizualnego “ Kino popołudniowe”.
Praca świetlicy sprzyja w szczególności umacnianiu więzi uczuciowej ze szkołą i angażowaniu dzieci w realizację założonych celów wychowawczych. W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach.
Zajęcia Świetlicy TPD „Kraina Marzeń”
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci to placówka wsparcia dziennego gdzie na dzieci czekają troskliwi opiekunowie z ogromną ilością pomysłów na wspólne popołudnia. Ich głównym celem jest wspieranie wszelkich potrzeb podopiecznych.
Uczniowie mogą brać udział w zajęciach edukacyjnych – gdzie wspólnie z opiekunami nadrabiają zaległości szkolne, odrabiają zadania domowe, rozwijają własne zainteresowania; zajęciach kulinarnych – podczas których tworzą wraz z wychowawcami zdrowe, pełnowartościowe posiłki poznając przy tym tajniki poprawnego żywienia dzieci, młodzieży i doroslych; zajęciach socjoterapeutyczne – gdzie uczą się radzić sobie ze swoimi emocjami, współdziałać w drużynie, akceptować potrzeby swoje i innych; zajęciach plastycznych – rozwijających umiejętności manualne, na których podopieczni poznają nowe metody malowania, szkicowania; zajęciach kreatywnych – na których tworzą ciekawe prace techniczne, doskonaląc umiejętności szycia, projektowania, uczą się chronić środowisko robiąc zabawki z recyklingu, prezenty na dzień babci, dziadka, mamy i taty, sadząc rośliny etc.; zajęciach tanecznych – podczas których zaspakajają dziecięcą potrzebę ruchu, uczą się dobranych do ich możliwości choreografii jednocześnie budując myślenie przestrzenne, poprawiają pamięć ruchową, nabierają odwagi do występów przed publicznością, rozwijają plastykę ciała; zajęciach ruchowych – na których uczą się rywalizacji w duchu fair play, poznają zasady zespołowych gier sportowych, rozwijają cechy motoryczne i pracują nad umiejętnością współpracy w zespole.
Reguły zachowania w świetlicy szkolnej :
- Po skończonych zajęciach idziemy do świetlicy.
- Wchodząc do świetlicy – witamy się.
- Po wejściu do sali odkładamy tornistry w wyznaczone miejsce i zgłaszamy swoją obecność wychowawcy.
- W świetlicy chodzimy w zmienionym obuwiu – sala świetlicowa jest naszym drugim domem.
- Nie opuszczamy sali bez wiedzy i pozwolenia wychowawcy.
- Bawimy się wspólnie , grzecznie i bezpiecznie.
- Dbamy o porządek w sali.
- Nie biegamy po sali i korytarzach.
- Mówimy umiarkowanym głosem.
- W stosunku do siebie pozostajemy koleżeńscy, uczynni, mili, życzliwi i uprzejmi. Od nas zależy, czy będziemy się czuli dobrze w naszej świetlicy.
- Często używamy zwrotów grzecznościowych i „czarodziejskich słów”: proszę, dziękuję, przepraszam.
- Posiłki spożywamy siedząc przy stoliku.
- Z każdym problemem i w każdej sytuacji zwracamy się o pomoc do wychowawcy.
- Dbamy o estetyczny wygląd sal, dbamy o porządek, sprzątamy po sobie.
- Wykorzystujemy zabawki zgodnie z przeznaczeniem. Zabawki ,gry i inne rzeczy z których wszyscy korzystamy. po skończonej zabawie odkładamy na wyznaczone miejsce.
- Nie używamy telefonu komórkowego.
Nie oddalamy się od grupy w czasie spacerów i zabaw na boisku szkolnym